torsdag 22 december 2011

Bloggar

Något som det finns gott av på denna planet är bloggar. Senast jag kolla så hittade jag drygt 150 miljoner. Vaerstakatten har kollat in alla för att kunna veta vilka som är läsvärda och för att ni läsare ska slippa besväret att skumma igenom hela skiten. Här är de bästa!

10. Felsms.com Skön sida att fördriva tiden på. Folk som skickat pinsamma sms till fel personer blir alltid kul. (Så länge man själv inte gör det förstås..)

9. Rottentomatoes.com Filmblogg som är ett alternativ till Imdb. På startsidan rankas bioaktuella filmer mellan 0-100%. Filmer under 50% räknas som ruttna tomater.

8. Sharemyplaylist.com/blog Vill du ha en ny playlist på spotify eller behöver uppdatera dina redan befintliga playlists? Då har jag hittat en sida åt dig. Personligen brukar jag söka efter houseplaylists, lyssnar sedan igenom dem och plockar ut mina favoriter till min egen playlist.

7. Tubecrush.net Smygfotade hunkar i londons tunnelbana. Rolig sida främst för tjejer där de kan lägga tummen upp eller ner på dagens hunkiga ovetande grabbar. New York har en version som heter subwaycrush.net och Stockholm har en som heter stalkholmed.tumblr.net

6. Lookbook.nu Inspiration för kläder. Pojkar och flickor över hela världen lägger upp bilder på dagens outfit sen får folk rösta.

5. Askmen.com Här finns olika guider för män. (Kanske inte räknas som en blogg)? Vilken frisyr ska jag ha? Hur får jag magrutor? Var ska jag fria till min flickvän? Här finns svar på det mesta. Sidan har även en ripoff på theoneandonlylist som kallas top ten.

4. Fmylife.com Om du vaknar upp en regnig måndagmorgon i februari och känner att du verkligen tycker att ditt liv suger ska du klicka dig in på denna. Här skriver folk sorgliga/roliga historier från deras vardag till varandra för att folk ska få sig ett gott skratt och känna att de inte har det så himla dåligt jämfört med vissa andra. En klassiker: Today, it's my 18th birthday. My parents got me a $5 gift certificate to Itunes. It came for free with the iPhone they just bought my sister for her middle school graduation. FML

3. Café.se På denna sida finns flertalet bloggar vars målgrupp främst är unga män. Groomingblogg, modeblogg, sportblogg, matblogg. Här finns bloggar för det du behöver för att överleva som man på 2000-talet.

2. Sjuktsoft.com Sitter du på en förfest eller behöver bryta isen på dejt? -Kolla in sjuktsoft.com En blogg med fokus på nya roliga youtubeklipp.

1. Theoneandonlylistspinoff.blogspot.com Precis som Joey är en spinoff på Vänner och Frasier på Cheers är denna blogg alltså en slags uppföljare till bloggen du läser just nu. Bloggen som sådan är inte fokuserad på listor utan är mer en youtube/speltips/historieblogg.

2 kommentarer:

Tune sa...

sjuktsoft.com tackar!

Värstakatten sa...

tack själv matter oh mee för att jag numera dagligen har roliga youtubeklipp att titta på. det betyder mycket :)