söndag 3 juni 2012

Biosommar 2012

Regniga sommardagar passar bra för bio. Denna sommar kommer en mängd intressanta premiärer under SF:s Biosommar. Nio Filmer är det i år och idag får ni veta vilka som är viktigast att se. 


9. Madagaskar 3
Småskojig barnfilm. Varken sett ettan eller tvåan, så jag kommer nog inte se denna heller.

8. Ice Age 4
Seriöst hur kan den här filmen ha fått 4 uppföljningar? Jag har iofs sett de tre första och gillat dem, men hur länge kan dom mjölka...



7. Men in Black 3
Redan sett och tycker den var ganska rolig. Filmen utspelar sig till stora delar på 60-talet vilket är det roligaste.


6. Snow White and the Huntsman
Sägs vara en rätt bra film med Kristen Stewart från Twilight och Chris Hemsworth från Thor, men jag är inte direkt supertaggad.

5. Cockpit
Svenska filmer är tyvärr ofta rätt kassa. Jonas Karlsson är dock jätterolig så denna komedi om en kille som klär ut sig till tjej kanske kan vara skoj.

4. Snabba Cash 2
Älskar böckerna och tyckte första filmen var grym!

3. Prometheus
Alienrulle av Ridley Scott som jag hört ska vara bra. Kommer nog se.

2. The Amazing Spiderman
Efter tre Spidermanfilmer kommer nu den första Amazing Spidermanfilmen. Jag gillar superhjältar.

1. The Dark Knight Rises
Sista filmen i Christopher Nolans Batmantrilogi. Utan tvekan sommarens mest intressanta premiär.

Inga kommentarer: