måndag 20 oktober 2008

Bästa TV-Serierna


Detta kommer bli svårt för att jag gillar en hel del tv asså.. The One And Only List kommer ändå lista några av de bästa tv-serierna som Värstakatten sett.


5. Desperate Housewives Man skulle kunna tro att killar i min ålder gillar Prisonbreak och Entourage framför ett gäng desperata hemmafruar på Wisteria Lane, men icke sa nicke. Desperate Housewives är kanske den smartaste serien någonsin. Avsnitten har alltid ett budskap eller nåt slags tema och det är alltid spännande, finns massa humor, cliffhangers och så förstås: Eva Longoria och Teri Hatcher.

4. South Park Family Guy och Simpsons skulle iofs lika gärna kunna stå här men faktum är att jag på nåt sätt ändå mer gillar den simpla humorn och rådissarna i South Park. Det roligaste är när kändisar är med i programmet och blir totalt söndersågade.

3. The Pick-Up Artist Serie som är inne på sin andra säsong i USA och som fortfarande inte kommit till Sverige. Detta är min favoritdokusåpa vilket ger den en plats på listan. Serien går ut på att ett gäng killar som har problem med att ragga tjejer ska bli riktiga tjejtjusare. Programmet är väldigt charmigt och det är verkligen sköna killar som är med och man kan lära sig ett och annat raggningstips dessutom.

2. Gossip Girl Wow säger jag bara. Bland alla ungdomserier som: Melroce Place, One Tree Hill, Dawson's Creek, Smallville etc är den här bara totalt överlägsen.. Är lite som O.C. fast på östkusten och med högre nivå på avsnitten.

1. O.C. Kanske lite fjolligt men Orange County vinner min lista alla gånger trots att det ibland blir långtråkiga avsnitt mitt i säsongerna. Det första avsnittet i säsong 1 är för mig historiskt och bland det bästa jag sett på TV! O.C. är en riktig klassiker!

3 kommentarer:

Party Partiet sa...

Har inte sett DHW eller GG men de andra 3 are bra.

Party Partiet sa...

Haha, ni trodde ni fott 2 kommentarer men det haer are en dubbel kommentar:

Har inte sett DHW eller GG men de andra 3 are bra.

T Schulman sa...

Prison Break och Heroes hör hemma på denna fattiga lista ;)