söndag 5 oktober 2008

De mest sofistikerade läskedryckerna

Om man av någon anledning inte vill dricka alkoholhaltiga drycker men ändå vill dricka godare saker en vatten ska man ta en titt på den här listan som handlar om de mest sofistikerade läskedryckerna och de man ska akta sig för.


9. Hustler "Underground cult drink for hustlers" är dryckens slogan. Den coolaste energidrycken som kostar dryga 5 spänn på Netto.

8. Zingo Gillar inte apelsinläsk egentligen men eftersom Olle i pistvakt alltid drack Zingo
brukar jag känna mig extra ball när jag sitter å sippar zingo från glasflaska. En till!!

7. Fanta freaky fläder Min favorit bland Fantas sortiment. Stay Bamboocha.

6. Pommac En svensk familjeangelägenhet på nyår. Ska helst drickas ur den så kallade
"Magnumflaskan" med champagnekork.

5. Fruktsoda Smaskigt värre.

4. Vanilla Coke Kom stort för några år sen men var inte tillräckligt populär för att slå. Har ändå blivit något av en klassiker och det är lite häftigt att få tag på en flaska.

3. Trocadero Läsken som får en att tänka tunnbrödrulle i norrland. En riktig klassiker, sjukt snyggt namn samt en fin logga på flaskan får en att inte ens bry sig om innehållet.

2. Champis Väldigt festlig dryck som konkurrerar med Pommac. Champis smakar dock både bättre och är lite mer indie än vad pommac är vilket förstås ger pluspoäng.

1. Mountain Dew
Otroligt söt läsk med smak av lime och hög koffeinhalt. Fin burk, beroendeframkallande och otroligt ovanlig i sverige. Finns överallt i staterna och faktiskt i Finland. Går dock att köpas på utvalda butiker i stockholmsområdet, bland annat på Ica St:eriksplan (om inte jag köpt upp alla ;).

Och här kommer de man ska akta sig för.

3. Påskmust light Must är fett överskattat och skummar bara en massa. Sen tror jag att påskmust bara finns för att dom inte lyckas sälja all must på jul så de byter ut etiketterna och säljer det som påskmust istället. Blää

2. Dr Pepper Körsbärsläsk låter godare än vad det är.

1. Root Beer
Klassisk amerikansk dryck som smakar som tuggummit Jenka. Jag gillar Jenka, men smaken hör inte hemma i en läskedryck..


Inga kommentarer: