fredag 16 januari 2009

Namn jag inte döper mina barn till


Som förälder vill man ge sina barn fina namn. Namn som kanske är internationellt gångbara, inte är alltför vanliga och namn som barnen inte blir mobbade för. Vissa föräldrar verkar dock tycka att det är kul att döpa barnen till fula namn. Här är några namn jag personligen inte skulle vilja döpa mina barn till.


10. Styrbjörn Inte nog med att man döper sitt barn efter ett djur, man lägger även till styr som gör det ännu fulare.


9. Orvar Ett namn som passar perfekt på nån som gillar chorizo.


8. Bodil 7829 damer runtom i Sverige har blivit välsignade med detta namn. Sorry ladies.


7. Torkel Torkel gillar att snorkla.


6. Örjan Kan en söt bebis heta något som börjar med ö? hmm.. låt mig fundera... NEJ!


5. Sonny Alla luffare på medis heter nåt som slutar på y. Sonny är värst.


4. Jerker Bra att det är internationellt i alla fall!


3. Ursula Usch, får mig att tänka på den onda i lilla sjöjungfrun.


2. Rutger Prova säga namnet snabbt flera gånger så låter det som gröt.


1. Ulrik Jag vill inte vara taskig, men en förälder som straffar sitt barn med detta ohyggliga namn vill verkligen vara taskig. Ulrik? Ulrik???

Inga kommentarer: