onsdag 15 augusti 2012

Stockholms bästa stadsdelar

Jag blir ofta dissad av tjejer när de får veta att jag fortfarande bor hemma. F**k you säger jag! Jag betalar ingen hyra medans jag pluggar, får mat och sällskap av morsan och kan spara pengar varje månad. Visst, i vår fyller jag 24 och blir klar med min utbildning så då är det väl dags att flytta hemifrån. Idag ska jag lista var jag helst skulle vilja bo i Stockholm.

10. Helenelund
Schysst ställe med bra kommunikationer och nära till vänner och familj. 13 min med pendeln till centralen och gångavstånd till Kista och Sollentuna Centrum. 

9. Sundbyberg
Nybyggda sumpan har en trevlig småstadskänsla över sig. Går fort att ta sig till stan, mycket unga människor bor i området.

8. Hammarby sjöstad
Väldigt fräscha lägenheter som ligger fint vid vattnet. Mycket fridfullt och stillsamt för att vara så nära stan.

7. Alvik
Passar mig som handen i handsken då delar av min familj bor i bromma. Här finns både tvärbana och tunnelbana. Går väldigt fort att ta sig till stan. 

6. Råsunda
Klockrent läge mittemellan stan och hem. Väldigt mysigt område med gamla lägenheter. 

5. Östermalm
Perfekt om man är ute på Stureplan och inte pallar nattbuss.

4. Gärdet
Är som Östermalm men inte riktigt lika dött på något vis. Ligger väldigt centralt och är populärt bland unga människor.

3. Söder
Superpopulärt för coola unga människor. Förståeligt då allt man behöver ligger runt knuten. Pendeltåg, tunnelbanor, buss allt finns. 

2. Kungsholmen
Alltid gillat Kungsholmen. Ligger inte för centralt på något sätt. Här finns fina promenadstråk och Rålambshovsparken. 

1. Vasastan
Perfekta stället att bo på i mina ögon. Bra kommunikationer, går snabbt att ta sig hem, nära skolan och skön stadsdel överlag liksom. 

Inga kommentarer: